U bent hier: Lessen » Volwassenen » Yoga

Yoga

Yoga-Pilates Combinatie van yoga- en pilatesoefeningen waarin we beroep doen op de dieperliggende spieren in de romp. Mobilisatie van de rug, stabiliteit van het bekken en versterken van de diepe buik - en bilspieren vormen de basis. (100% spierversteviging).

Yoga Basics Yoga voor beginners om de voornaamste poses correct te leren uitvoeren: synchronisatie van de bewegingen op de ademhaling.

Yoga Advanced krachtoefeningen gecombineerd met intense stretches gebaseerd op yoga. Zo streven we naar een evenwicht tussen kracht en soepelheid. De les begint met het aanwakkeren van een goede ademhaling en een moment om tot rust te komen vooraleer we met de houdingen of asana's beginnen. Daarna volgt een opwarming en een flow van yogaposes. Door het tempo van de bewegingen en de focus op de ademhaling zullen je gedachten meevloeien wat een ontspannen gevoel oplevert.

Yoga Stretch & Relax In deze les richten we ons op een diepe relaxatie van het lichaam en hoofd. Door middel van hulpmiddelen zoals kussens, dekens, blokjes, banden worden de stretchende houdingen vergemakkelijkt. Zo kan je deze langer aangehouden zonder teveel belasting. Het langer in houdingen blijven zorgt voor een milde druk op de bindweefsels, pezen en gewrichten. Dit stimuleert de vloeistoffen in de weefsels en gewrichten. In combinatie met een zachte ademhaling worden de gedachten gestuurd. Dit totale plaatje zorgt voor een ontspannen en soepel lichaam.

back

Share